Тернопільська міська влада активно займається розвитком транспортної сфери. До цього її підштовхують зростаючий попит містян на зручні транспортні перевезення, ковідна ситуація, а, отже, бажання їздити безпечно, а не впритул один до одного, а також економічна ситуація, завдяки якій в місті стало більше пасажирів, в тому числі з найближчих сіл. А тому місто впроваджує нововведення в цій сфері, зокрема було скасовано готівкову плату за проїзд, посилено роль електронного квитка і оголошено про купівлю нових тролейбусів. Перші з них вже скоро приїдуть в місто, а тому детальніше про них розповість ternopil-future.com.ua.
Як повідомляє видання gazeta1, місту вдалося придбати чеські тролейбуси Škoda.
Про умови договору
Договір вдалося укласти з 3-ї спроби через фірму «Zedexo s.r.o» з чеського міста Брно. Тернопіль зміг купити 5 вживаних тролейбусів «Škoda 24Tr». Вартість угоди 78 тис. євро, або іншими словами 15,6 тис. євро за один транспортний засіб. Тролейбуси були куплені в чеському місті Марсіанські Лазні. Вони 2006 р. випуску. До кінця року їх мають привезти в Тернопіль.
Про «Škoda 24Tr»
Тролейбус 12-метровий, на 100% низькопідлогові. Висота 3,5 м, тобто, він високий, як для тролейбусів, і в той же час є маневреним для невеликих міських вулиць. Випускається з 2004 року. Побудований на основі європейських технологій. Зокрема, французьких та італійських кузовів. Має чеське електрообладнання та асинхронний двигун на 210 кВт. Має також 8 фар (з них 2 протитуманні). Завдяки сучасним технологіям споживає на 40% менше електрики, ніж тролейбуси з класичним двигуном. Моторний відсік розміщений в задній частині тролейбуса.
Міський тролейбус Škoda 24Tr має 3-є дверей, які можуть відкриватися за допомогою Push-кнопок ззовні та зсередини. А отже пасажири зможуть аварійно відкривати двері. Існує система протизащемлення пасажирів, тобто двері будуть відкриватися, якщо відповідний прилад спрацює при закритті дверей. Це актуально для нашого міста в час пік. В тролейбусах передбачена наявність електронного дисплею для відображення маршруту. В дверях, що розміщено всередині тролейбуса є пандус, що дозволяє зручно заносити дитячі та інвалідні візки. Висоту пандуса можна зменшувати. Швидкість транспорту до 65 км/год. Скло в тролейбусі, так зване, безскалкове. Вміщує тролейбус до 85 пасажирів. Сидячих місць – 28. Крісла м’які.
Повітря нагнітається вентиляторами, що втягують повітря ззовні. Взимку вони зачинені і повітря рухається по салону через інтегровані калорифери.
За весь час випущено 285 тролейбусів, які експлуатувались в Чехії, декілька штук були куплені Боснією та Герцоговиною, Узбекистаном, Угорщиною, Румунією, Латвією та Словаччиною.
Україна активно купує ці тролейбуси. Так, 5 штук купили Одеса, 4 штуки Чернівці, а тепер і Тернопіль. Хоча тролейбуси не нові, вони все ж перебувають в хорошому технічному стані і можуть ще експлуатуватися деякий час. В той же час потребують заміни їх елементи.
Отже, готуємось зустрічати нові тролейбуси під новий рік і звичайно їздити на них з комфортом.