Середа, 29 Червня, 2022

На Тернопільщині побудують залізницю між Козовою, Підгайцями та Галичем

В нашій області планують будувати нову залізницю. Проект амбітний, але його можливо реалізувати, адже ми бачимо, як за останні роки змінились дороги України. А тому, якщо буде достатньо фінансування зі сторони приватних інвесторів, міжнародних партнерів і сприятлива економічна ситуація, то нашій державі не складно буде побудувати цю дорогу. Питання тільки, яка мета? По-перше, як повідомляють ініціатори проекту – це скорочення поїздки між Тернополем і Франківськом. Далі, це покращення транспортного сполучення для мешканців регіону, які в даний час змушені подорожувати автотранспортом. Детальніше про будівництво нової залізниці розповість ternopil-future.com.ua.

Як йдеться на сторінці народного депутата Володимира Гевко, нова залізниця об’єднає Козову, Підгайці та прикарпатський Галич.

Про проект

Нова залізниця дозволить скоротити подорож між Тернополем та Івано-Франківськом. А тому тернополяни зможуть швидше подорожувати на карпатські курорти. Наразі було заслухано пропозиції проектного інституту і було вирішено, що дорога буде електрифікованою. Про проект написав народний депутат наголосивши, що робота над ним вже триває 6 місяців, тут зможуть їздити потяги класу «Інтерсіті». Міністерство транспорту позитивно оцінює такий проект і вважає, що 4 млрд. грн., будуть ваговою інвестицією в інфраструктуру області. Якщо порахувати протяжність нової залізниці, то виявляється, що вона буде довжиною близько 70 км.

Сьогодні в Карпати можна їхати автомобілем. Тут є декілька варіантів. А саме через Підгайці 70 км за 1,30 год, або ж через Рогатин, Бурштин, відстань 84 км, але й час менший – 1.18 год. Також численними потягами до Львова і далі до Івано-Франківська. Інший варіант потяг №357, який з Тернополя їде на Теребовлю, Чортків, Копичинці, Заліщики, Коломию, Яремче і аж до Рахова.

Стара залізниця

Спочатку в цих краях була побудована залізниця Станіслав (сучасний Івано-Франківськ) – Гусятин. А вона проходила через Монастириська, які поряд з Підгайцями, а саме на віддалі 15 км. В кінці ХІХ ст. потяги почали ходити з Ходорова через Козову і до Тернополя. Залізниця до Підгайців мала будуватися в цей же час, але делегація з Рогатина переконала львівських та віденських чиновників, що краще будувати дорогу до Станіслава через Рогатин, а тому Підгайці були забуті на кілька років. Мешканцям цього регіону доводилось їздити до найближчих станцій, щоб сісти на потяг, користуватися диліжансами і возити возами збіжжя для продажу. Певний прорив відбувся напередодні І-світової війни, коли почергово запустили різні частини залізниці Львів-Підгайці. Ось таким чином Підгайці отримали залізницю. Вона була побудована 100 років назад і проіснувала недовго, адже не була відновлена радянською владою після ІІ-Світової війни. Протягом другої частини ХХ ст. влада не прагнула відновлення цієї залізниці. А от нещодавно було закрито останню залізничну касу в Бережанах через яку і колись проходила ця залізниця. Тепер потяги з Тернополя ходять лише до станції Потутори. В той же час потреба в залізниці до Підгайців є. Адже це можливість подорожувати, перевозити вантажі. А ви б скористались такою залізницею?

Latest Posts