Вівторок, 19 Березня, 2024

Історія залізничного вокзалу Тернополя

Тернопільський залізничний вокзал належить до пам’яток архітектури місцевого значення, яка розташована у центрі міста. Це будівля головної станції Тернопільської дирекції Львівської залізниці, пише ternopil-future.com.ua.

Це місце, в якому закохана пара зустрічається після довгої розлуки, де батьки чекають своїх дітей, які далеко проживають чи просто гостей. Адже саме з вокзалу складається перше враження про місто і з нього починається мандрівка.  

Коли побудували вокзальне приміщення?

Фото – Zruchno. Travel

Приміщення змінювало свій вигляд кілька разів, адже його знищували і відбудовували. Потреба у прокладанні залізничних шляхів до міста виникла ще дуже давно. Це сталося в той момент, коли селянські вози вже не могли перевозити багато збіжжя та інші сільськогосподарські речі, які необхідні були Австро-Угорщині. Також у Європі хотіли мати легкий вихід до Одеського порту , який на той час добре розвивався, а ще до Чорного моря.

Вперше будівлю вокзалу звели у 1870 році спільно з відкриттям у цьому ж році залізничної колії Золочів — Тернопіль. А вже восени у 1903 році стартувало будівництво нової будівлі вокзалу. Ідею втілило технічне бюро міністерства залізниць у Відні. Споруда містила квиткові каси, зали очікування і ресторан з музичним супроводом.  Згодом там з’явився  водогін, освітлення від динамомашини та центральне опалення.

Основним маршрутом вважався напрямок на Золочів і Львів. Втім, функцією залізниці на той час було транспортування сільськогосподарських товарів, які зберігали на складах біля колій. 

Яких змін зазнав вокзал після двох воєн?

Втім, значні коригування внесла Перша світова війна. Вона повністю змінила напрямок роботи вокзалу. Ще до 1914 поїзди переважно їхали до Львова, а вже у період окупації Росією, будівля стала військовим об’єктом.  Через нього щодня проходила велика кількість військових різних армій. Чимало з них у зв’язку із бідністю, так і залишилися на Тернопілля. Вже після 1917 року, російські військові покинули Тернопіль, втім пограбували його  і знищили багато приміщень. І це стосувалося і залізничного вокзалу з погорілим дахом і вікнами, що ще довго нагадували про страшні часи.

Великий відбиток на Тернопільському вокзалі поставила і Друга світова війна. У 1939 році тут стали керувати залізничники з червоними зірками. Приміщення стало важливим об’єктом у підготовці радянської армії до визволення Європи. Колії переробили на радянський лад і створили залізничне господарство з метою створити усі необхідні умови для Червоної Армії у веденні війни. 

Втім, несподівано Німеччина напала першою – вокзал був пошкоджений ударами авіабомб. І тепер колією стали керувати німці, які переробили її під себе. Вони провели тут другу колію, яка функціонує і зараз. Це значно поліпшило рух на залізниці.

Після Другої світової війни, єдине, що залишилося  тут – це бите каміння і цегла. Хоча через Тернопіль залізничне сполучення не припиняли ні на день. Вокзал виконував свою функцію і повній мірі після війни. Було відновлено колійне господарство і саме приміщення вокзалу. Воно залишилося на тому ж місці. Будівля, відновлена у 1952 році, працює і до сьогодні. Впорядкували і привокзальний майдан, на якому раніше працював фонтан.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.