Вівторок, 19 Березня, 2024

Чоловік з Тернопільщини реставрує автомобілі часів Другої Світової війни

Реставрація давніх автівок стала захопленням для Михайла Тимкова з Тернопільської області. Чоловік відновлює техніку часів початку ХХ століття, пише “ternopil-future.com.ua“.

Поєднати хобі з роботою

Михайло Тимків зацікавився автомобілями у 15 років, це захоплення з ним вже майже 40 років. Він працює у сфері пасажирських перевезень. На дозвіллі любить займатися реставрацією машин і небайдужий до історії. Каже, це для нього відпочинок. При роботі відчуває стародавній дух, має справу з вічним. Найбільше пишається відновленням ГАЗ АА 1942 року та ГАЗ 67 1944 року. Створив невелику колекцію робіт, поки що туди входить дві автівки.

Михайло належить до клубу ретро автомобілів «Станіславівський». Він активно бере участь у засіданнях і завжди має нові ідеї для розвитку. Реставратор цікавиться фотографіями класичних автомобілів і збирає власну колекцію світлин.

Перша робота

ГАЗ 67 1944 року випустили на Горьківському автозаводі. Це своєрідна інтерпретація американського армійського автомобіля Willys, але без бічних дверей і з баком під лобовим склом. Реставратор купив машину на металобрухті. Михайло Тимків розповідає, ця версія частково невдала. Під час Другої Світової війни вона була вразливою та не могла достатньо захистити пасажирів. Автомобіль потрапив у його руки без мотора, зварювань і мостів. Проте Михайло дав йому друге дихання за 6 років. Деякі автозапчастини замовляв на заводі у Мінську, також у Білій Церкві, Коломиї, Білорусі.

ГАЗ 67 з історією – автівка зламалася у селі і її залишили для побутових рішень. У 1979 р. машина востаннє виїхала на парад. У 2014 р. автомобіль знову проїхався вулицями села.

Трансформація ретроавтомобіля

ГАЗ АА 1942 року на київському фестивалі OldCar2020 Михайло Тимків переміг у номінації «Найкраща реставрація». Суді конкурсу відзначили, що робота виконана професійно. Житель Тернопільщини витратив на це 7 років. Вдалося покататися на автівці по Києву. Михайло взяв з собою сина і вони в костюмах воїнів УПА зобразили історичний момент. Реставратор розповідає, у машині всі деталі збережені в початковому варіанті. Це копія американського бренду Ford, так звана українська версія із Запоріжжя. Він не виготовляв нічого нового та не замінював на використані деталі сучасних машин. Самостійно займався розробкою дерев’яних складників, а все інше створене у 40-их рр. минулого століття. Доводилося навіть відкопувати місця боїв Другої Світової війни, щоб здобути деталі. Роздобули запчастини на Смоленщині, ще у США та Європі.

Коментує, частину кабіни і раму знайшов на металобрухті. Запчастини належали автомобілю приблизно від 1933 до 1953 р. випуску. А машина-переможець фестивалю OldCar2020 була випущена у 1942 році. Михайло припускає, що автомобіль міг бути свідком полону німців. Інші деталі купував на закордонних сайтах із ретрозапчастинами. Кабіну ГАЗ АА зібрали з 4 частин. Всі мої автентичні. Одну з деталей знайшли у річці. Запчастина лежала у водоймі ще з 40-их рр. і, каже Михайло Тимків, нібито чекала на нього. Треба було відновити деталі, тому їх замочували в солярці.

Михайло Тимків переконаний, машини ГАЗ є важливими в історії автомобілебудування. Тому чоловік хоче зберегти пам’ятки для майбутніх поколінь.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.