Середа, 17 Серпня, 2022

Чому у Бережанах припинила роботу остання залізнична квиткова каса

В п’ятницю, 27 листопада, Тернопільською областю й зокрема містом Бережани поширилась неочікувана новина. А саме про закриття залізничної квиткової каси на станції Бережани. Інформація про це з’явилася на сторінці Бережанської міської ради. Детальніше про це розповість ternopil-future.com.ua.

Інформація про закриття стала несподіванкою для мешканців маленького міста, адже протягом багатьох років каса була однією з можливостей купити квитки для подорожей, поїздок і загалом можливістю покинути місто. А тепер її немає. Частина історії в минулому. Люди ностальгують в соціальних мережах за часами, коли там можна було купити квитки, поспілкуватися і т.д. А ще скаржаться, що не всі мають смартфони з можливістю купувати квитки через мережу Інтернет. 

Причина закриття

Міська рада вказує, що причина закриття проста і зрозуміла для сучасної ринкової економіки, а саме – відсутність попиту на квитки далекого сполучення. Відсутність каси може створити певні незручності деяким людям, але є альтернатива –  купівля квитка у відділенні Укрпошти. А тому можливість отримати квиток все ж є. Просто слід знати, де саме і за допомогою кого це можна зробити.

Станція зараз

До речі про станцію Бережани. Вона одна з найдавніших в області. Це частина залізничної гілки Львів – Підгайці. Найближча станція до Бережан – Потутори. Саме нею можна скористатися в даний час. І з Потутор можна доїхати в Тернопіль залізницею. А ще в межах Львова є частина залізниці, а саме 8 км відрізок між Підзамче-Личаковом, який необхідний для промислових потреб. А між Львовом і Бережанами в даний час немає залізничного сполучення, тільки залишки залізниці.

Історія залізниці і станції Бережани

На початку ХХ ст., а саме у 1905-1909 рр. залізнична гілка між Львовом та Підгайцями, яка проходила і через Бережани, мала довжину 140 км. Колія шириною 1.435 мм була збудована ще австрійськими інженерами та українськими робітниками. Будувала її спілка «Товариство Акціонерне Залізниці Локальної Львів – Підгайці». Кошти в будівництво вклали відомі люди, а саме – граф А. Потоцький, професор А. Чижевич (до речі власник маєтку в Підгайцях) та А. Третер. Австрійська імперія обіцяла їм прибуток в 4% від тих коштів, що вони вкладуть в залізницю. Було вкладено 18,1 млн. крон. На цій частині залізниці працювало 11 локомотивів, 10 пасажирських та 28 вантажних вагонів. В 1909 р. було перевезено 138 тис. пасажирів, а ще 27900 т вантажу. А вже перед початком війни в 1913 р. 435 000 пасажирів (тобто втричі більше) і 112 000 т вантажів (в чотири рази більше).

Після війни залізницю експлуатували поляки. В часи Другої світової – німці, які й підірвали частину колії, станцій, мостів. Більшовики залізницю не оновлювали і не переводили на прийняту в Росії колію 1520 мм.

Отже, все тече, все змінюється. Колись залізниця була ознакою модерності, сучасності, нових технологій. Зараз теж, але є зміни, які вимагають вкладання коштів або закриття деяких її частин, зокрема станції в Бережанах. А для вас має значення наявність чи відсутність каси?

Latest Posts

.